Rotterdam heeft nieuwe citybranding website

Kop van Zuid

Rotterdam presenteert nieuwe citybranding website Samen werken aan het merk Rotterdam Rotterdam is een stad om trots op te zijn!  Samen met zowel de inwoners als de ondernemers profileert de stad zich steeds sterker op nationaal en internationaal niveau. Reden te meer om als stad te blijven investeren in het merk Rotterdam. Vanuit deze visie bundelden Rotterdam Marketing en Chief Marketing Office (CMO) de krachten.

Nieuwe fase citymarketing
Samen werken aan het merk Rotterdam, daar draaide het deze ochtend om. Er gaat veel goed in de Rotterdamse citymarketing. In de afgelopen jaren kan teruggekeken worden op enkele mooie resultaten. Steeds meer nationale en internationale bezoekers, media en congressen weten Rotterdam te vinden en te waarderen.  “Successen waar we nu met elkaar op door moeten bouwen”, zegt Ton Wesselink, directeur Rotterdam Marketing. “De wens vanuit de stad is om van citymarketingstrategie meer over te gaan naar citymarketingactie. De Rotterdamse citymarketing is hiermee in een nieuwe fase beland. Een fase waarin we nadrukkelijk met elkaar de stad nog steviger op de kaart zetten.

Rotterdam World Brand
Een goede beeldvorming van de stad trekt ondernemers, studenten, bewoners en bezoekers aan. Robbert Nesselaar, Creative Director CMO: “Er zit van oudsher veel enthousiasme in Rotterdam om samen te werken. Dat geldt ook voor het samen werken aan de beeldvorming over Rotterdam”. Met www.rotterdamworldbrand.nl heeft de stad een digitaal platform voor bedrijven en instellingen om gezamenlijk de bewoners, bezoekers, bedrijven, studenten te informeren over en te inspireren met alles wat Rotterdam te bieden heeft. “En het is heel eenvoudig om een 'merkrol' te vervullen. Het gebruik van het nieuwe promotiefilmpje met Rotterdam World Port World City, het vervullen van een trotse ambassadeursrol, het uitdragen van Rotterdam in eigen communicatiemiddelen. Het is de optelsom van al deze acties die van onschatbare waarde is voor de marketing van de stad”.

 

Groot deel Rotterdamse woningvoorraad onvoldoende toekomstbestendig

Gemeente wil landelijk stadsvernieuwingsfonds en heeft 3 miljard euro nodig - Een groot deel van de particuliere woonvoorraad in Rotterdam moet toekomstbestendig worden gemaakt. Voor tienduizenden Rotterdamse woningeigenaren in met name de kwetsbare wijken is de stapeling van opgaven onbetaalbaar. Bij deze woningen gaat het bijvoorbeeld om funderingsherstel, achterstallig onderhoud, verduurzaming en de overstap naar aardgasvrij.
Dit blijkt uit een onderzoek naar de vitaliteit van 164.000 particuliere woningen in Rotterdam.  Rotterdam is de eerste gemeente die zo’n grootschalig onderzoek heeft gedaan.

 
3 miljoen beschikbaar voor nieuwe ronde CityLab010

Voor het zevende jaar op rij zet het programma CityLab010 van de gemeente Rotterdam haar deuren open voor innovatieve ideeën van Rotterdammers. Dit jaar is ruim 3 miljoen euro beschikbaar voor initiatieven die Rotterdam sterker uit de coronacrisis helpen.

Er is één doel: sterker uit de crisis komen dan dat de stad erin ging. En dus is CityLab010 onder andere op zoek naar oplossingen voor vernieuwing op het gebied van duurzaamheid, circulariteit en digitalisering. Maar ook creatieve, maatschappelijke oplossingen voor vraagstukken die actueel zijn voor Rotterdam. Toch een fantastisch idee maar past het niet bij de criteria? Drie initiatieven maken kans op een wildcard.

 
Meer ruimte voor de fiets

In de binnenstad van Rotterdam komen nog dit jaar 1500 tot 2000 extra plekken om je fiets te stallen. Rond de zomer komen er 1100 fietsparkeerplekken bij het Centraal Station op de Conradstraat. Daarbij komen er meer dan 200 tijdelijke plekken bij op de Karel Doormanstraat, de Kruiskade en de Westblaak. In een leegstaande winkel op de hoekvan de Lijnbaan en Weena-Zuid opent in juni een tijdelijke stalling met ruimte voor 450 fietsen. Alle plannen staan in de Fietsparkeerstrategie die door het college is vastgesteld.

 

 
IMG_4030.jpg